Vennligst les gjennom våre kjøpsvilkår for handel hos Proutstyr.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.
For å handle hos Proutstyr.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen). Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer MVA. Porto kommer i tillegg på alle bestillinger med verdi under fastsatt nivå for gratis levering.
Partene
Selger: Proutstyr.no
Organisasjonsnr: 926 706 993 MVA
Kontaktadresse: Balders vei 1, 1464 Fjellhamar
E-post: hei@proutstyr.no
Kunden: er den person som foretar bestillingen.
Avtalen
Avtalen mellom kunden og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
Betaling
Vi håper du føler at det er trygt å handle hos oss. Vi lagrer aldri betalingsinformasjon hos oss, men bruker ledende firmaer som for eksempel PayPal, Stripe, og Klarna til å stå for betalingstransaksjonene. Hele nettbutikken er SSL-kryptert for ekstra sikkerhet. Vi som driver Proutstyr.no har ingen mulighet til å se ditt kortnummer eller andre sensitive opplysninger.
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kunden.
Kortbetaling
Betal med Visa eller Mastercard! Kjøpssummen trekkes fra kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
PayPal
Du kan betale via din PayPal-konto eller betale med kort via PayPal dersom du ikke har konto. PayPal er en av verdens ledende aktører innen betaling på nett.
Klarna Faktura
Velger du å betale med faktura mottar du faktura på e-post når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 14 dager. Du betaler fakturaen direkte til Klarna. Har du spørsmål om betingelser kan du trykke her eller kontakte vår kundeservice. Kunder under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.
Vipps
Enklere blir det ikke! Bruk mobilen og betal via appen Vipps. Legg inn telefonnummeret ditt etter du har valgt betalingsmetoden. Du vil så motta et betalingsvarsel på telefonen som må godkjennes. Og vipps! Så har du betalt.
Frakt
Fraktkostnad: 79 kr - Fri frakt ved kjøp over kr 900
Transportør: PostNord
Leveringstid: 1-3 virkedager
Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
Bring Hjemlevering: 199 kr
- Leveres på døren mellom kl 08-17 eller kl 17-21, basert på postnummer.
- Automatisk SMS-varsling når pakken er underveis
- Gi Posten fullmakt til å sette igjen pakken hvis man ikke er hjemme.
- Ønsket utleveringsdag kan endres når pakken spores
Levering
Proutstyr.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Med Varebrevlevering gjennom PostNord vil du få pakken din levert hjem i din postkasse eller på din dørmatte, vanligvis grytidlig på morgenen. Du vil motta en SMS med bekreftelse på at pakken er levert. På de større bestillingene eller til de adressene som ikke er støttet av Varebrev vil pakken leveres på nærmeste PostNord utleveringspunkt. Hvis dette er tilfellet vil du få varsel når pakken er klar for henting.
Bestillinger blir vanligvis sendt fra vårt lager innen 24 timer på hverdager. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner. Vi gjør imidlertid vårt ytterste for å holde leveringstiden så kort som mulig, og får mange gode tilbakemeldinger på rask leveringstid. Alle varer blir sendt direkte fra vårt lager i Norge.
Når lageret vårt har pakket ordren din og gjort den klar for forsendelse sender vi deg en oppdatering på mail.
Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Proutstyr.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. PostNord returnerer etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
Dersom du ikke henter varene, nekter å motta dem, eller at pakken ikke kan leveres på grunn av feil/manglende merking av pakke eller postkasse, vil varene bli returnert til oss for din regning. Et gebyr på kr 200 blir trukket fra det innbetalte beløp. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, PayPal konto eller via Klarna, avhengig av din betalingsmetode.
Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.
Kundens ansvar: For å unngå at varen blir sendt feil eller ikke levert av postbud er det viktig at du legger inn riktig navn, adresse og postnummer når du bestiller. Det er også viktig at postkassen er merket med samme navn som i bestillingen.
Vareinformasjon
Proutstyr.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Proutstyr.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Proutstyr.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.
Angrerett eller bytte av vare
Du har 14 dager ubetinget angrerett. Og vet du hva? Har det gått opptil 30 dager så er ikke det noe problem heller! Vårt mål er å alltid ordne opp, så er det noe du er misfornøyd med eller angrer på - ta kontakt med vår kundeservice.
Angrefrist: Skriftlig beskjed til kundeservice innen 30 dager fra du hentet ut pakken. Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
- Dersom en retur er innenfor angrefrist og varene er i salgbare stand vil vi refundere hele din ordre til din valgte betalingsmetode.
- Er varene innenfor angrefrist og ikke salgbare vil vi trekke deg for verdireduksjon samt refundere deg evt resterende.
- Dersom en retur er utenfor angrefrist og varene er i salgbare stand vil du motta en tilgodelapp.
- Er varene utenfor angrefrist og ikke salgbare vil vi trekke deg for verdireduksjon samt sende deg en tilgodelapp på evt. resterende.
Vilkår for retur av vare
For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt eller merker. Pakkelappen som ligger i pakken når du mottar den, må følge med i returen.
Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med lukt/merker vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.
Ved angrerett eller bytte må kunden selv dekke returkostnaden via PostNord på kr 79.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal i utgangspunktet sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted, selv om vi prøver unngå dette og påføre begge parter unødvendige fraktkostnader. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten gir selger rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Kunden kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kunden bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kunden uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kundens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kunden, eller til kunden har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den selger for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kunden mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kunden dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kunden skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kundens bruk av angreretten.
Reklamasjon – generell informasjon
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig til vår kundeservice. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken på en smidig måte og uten unødvendige returkostnader.
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:
- Holde kjøpesummen tilbake
- Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
- Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
- Kreve erstatning
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte vår kundeservice.
Retting eller omlevering
Kunden kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kundens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kunden kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kunden.
Personopplysninger
Informasjonen vi mottar når du registrer deg vil kun bli benyttet til varedistribusjon og til å sende deg informasjon fra nettbutikken. Vi behandler bare de personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg, og du har på forespørsel rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har registrert om deg, og til å kreve disse opplysningene slettet. Vi vil aldri videreselge mailinglister eller annen informasjon til tredjeparter. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordre. Alle personlige opplysninger må stemme overens (tlf. nr, navn og adresse) for at ordren skal godkjennes. Bevisste forseelser som falske ordreinnleggelser, forsøk på svindel, dokumentforfalskning eller annen kriminell virksomhet politianmeldes.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kunden ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Copyright
Innhold på www.proutstyr.no er Promount AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Promount AS.